20120-21 Σχέδιο Δράσης Περιοδικό του ΣΔΕ Αγρινίου 2021 Download
20120-21 Σχέδιο Δράσης

Τα αρωματικά φυτά και οι ιδιότητές τους

Download
20120-21 Σχέδιο Δράσης Υδάτινοι πόροι ποτάμια, λίμνες, ενέργεια Download

Project “Περιοδικό ΣΔΕ Αγρινίου 2021”

Πρόκειται για ένα περιοδικό όπου μέσα από κοινωνικοεποικοδομητικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις οι εκπαιδευόμενοι του σχολείου δεύτερης ευκαιρίας Αγρινίου, προσπάθησαν να δημιουργήσουν, σε ένα πλαίσιο συνεργατικής, διερευνητικής και διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Βασικός στόχος είναι η παραγωγή γραπτού λόγου να ξεφύγει από τα στεγανά πλαίσια της σχολικής τάξης και να ενταχθεί σε πραγματικά, αυθεντικά πλαίσια επικοινωνίας.

Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι εξαιτίας της πανδημίας και των εξ’ αποστάσεως μαθημάτων καταφέραμε να τροποποιήσουμε με κατάλληλο τρόπο διάφορα θέματα ώστε να αφορούν σε κάποιο πραγματικό γεγονός. Επίσης οι εκπαιδευόμενοι μετατρέπονται σε ‘δημοσιογράφους’, φωτογραφίζουν και περιγράφουν τα διάφορα συμβάντα της σχολικής ζωής (εκπαιδευτικές εκδρομές, σχολικές εκδηλώσεις…), επιλέγουν θέματα που τους αρέσουν και τους ενδιαφέρουν, βάσει της ύλης των διαφόρων γραμματισμών, διερευνούν στο διαδίκτυο, συλλέγουν πληροφορίες, συνθέτουν ομαδικές εργασίες και τις ανακοινώνουν στο σχολικό περιοδικό.

Στο εν λόγω project επιδιώκεται οι εκπαιδευόμενοι να πραγματοποιήσουν τους παρακάτω στόχους:

Σε επίπεδο γνώσεων:

  • να ορίζουν την έννοια της είδησης
  • να περιγράφουν φωτογραφικές έννοιες και θέματα
  • να αναγνωρίζουν γνωστές προσωπικότητες
  • να εντοπίζουν τη σημαντική είδηση
  • να εμπλουτίσουν το γνωστικό τους αντικείμενο σε πολλά θέματα και να διευρύνουν τη σκέψη τους

Σε επίπεδο ικανοτήτων:

  • να εφαρμόζουν τα θέματα που θέλουν να αναπτύξουν στα πλαίσια ενός περιοδικού
  • να κατανέμουν τα θέματα σε υποομάδες
  • να χρησιμοποιούν τεχνικές αποτύπωσης των θεμάτων
  • να κατασκευάσουν φάκελο με αρχείο word και να εισάγουν σχετικές φωτογραφίες

Σε επίπεδο στάσεων:

  • να παροτρυνθούν στη δημιουργία ενός σχολικού περιοδικού
  • να μπορούν να παρουσιάζουν το χόμπι τους ως ένα θέμα

να ενθαρρυνθούν στη δημιουργία σημαντικών θεμάτων που θα αφορούν όλους τους εκπαιδευομένους και παροτρύνθηκε η αυτενέργεια των εκπαιδευομένων

Σχέδιο Δράσης: “Τα αρωματικά φυτά και οι ιδιότητές τους”

Στο πλαίσιο του θέματος μας για το project «Αρωματικά φυτά », επιλέξαμε να συγκεντρώσουμε στην τάξη κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας αρκετή ποικιλία αρωματικών φυτών , που είχε αναλάβει να φέρει κάθε εκπαιδευόμενος.

Αναγνωρίσαμε τα διαφορετικά είδη τους , τα σημειώσαμε , τα φωτογραφήσαμε και συζητήσαμε για τις καλλιεργητικές τους ανάγκες καθώς και όλη την διαδικασία που απαιτείται έως την απόσταξη των αιθέριων ελαίων .

Σε αυτή την ερευνητική εργασία (project) έλαβαν μέρος εκπαιδευόμενοι από την πρώτη τάξη και συγκεκριμένα το τμήμα Α1 του ΣΔΕ Αγρινίου.

Αναζητήσαμε στην συνέχεια πληροφορίες στο διαδίκτυο για τις ανάγκες των αρωματικών φυτών από το στάδιο της εγκατάστασης έως και το τελικό στάδιο που είναι η εκχύλιση των αιθέριων ελαίων.

Ο κάθε εκπαιδευόμενος προσέφερε το λιθαράκι του ώστε να υλοποιηθεί όμορφα και αρμονικά το project μας .

Με την ολοκλήρωση της ερευνητικής διαδικασίας συζητήσαμε με τους εκπαιδευόμενους για τα θέματα και τις πληροφορίες που συλλέξαμε και διαμορφώθηκε το κεντρικό μήνυμα που επιδιώκαμε να στείλουμε τόσο προς τους υπόλοιπους εκπαιδευόμενους του σχολείου, όσο και προς το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο που δεν είναι άλλο από την αναγκαιότητα ύπαρξης των αρωματικών φυτών τόσο στην καθημερινότητα μας όσο και στον επιστημονικό χώρο.

Υδάτινοι πόροι ποτάμια, λίμνες, ενέργεια

Σχέδιο δράσης με θέμα τους υδάτινους πόρους και την σημασία τους για την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας από την αρχαιότητα έως και σήμερα.