ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ 2003-2023: “20 χρόνια ευκαιρίας για δημιουργική μάθηση”

«Οι Ηλίθιοι» του Νιλ Σάιμον «Μπορείς να ζήσεις τη ζωή που θέλεις και όχι τη ζωή που σου επιβάλλουν»

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Αγρινίου προσφέρει  είκοσι  χρόνια τώρα στους/στις εκπαιδευόμενους/νες  του μια δεύτερη ευκαιρία στη δημιουργική μάθηση, μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή!

Μέσα από το καινοτόμο, ευέλικτο και ανοικτό πρόγραμμα σπουδών του που προσαρμόζεται στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντά τους, κάνει τη φοίτηση με τη συμμετοχή τους σε ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, συνώνυμη με την ικανοποίηση και τη δημιουργικότητα, με την κατάκτηση νέων γνώσεων και κοινωνικών δεξιοτήτων.

«Δεν είναι μόνο οι γνώσεις και οι κοινωνικές δεξιότητες που αποκτήσαμε αλλά κυρίως η αυτοπεποίθηση ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά, η αισιοδοξία ότι η ζωή μας ανήκει, η ικανοποίηση ότι μπορούμε να είμαστε δημιουργικοί και έτοιμοι να διεκδικήσουμε ένα καλύτερο αύριο για όλους»

(Κάτια Μιχοπούλου Απόφοιτη του ΣΔΕ Αγρινίου Πτυχιούχος Πληροφορικής)

Σκοπός των Σ.Δ.Ε σύμφωνα με το άρθρο 67 του Ν.4763/2020:
α) η ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης
ατόμων ηλικίας δεκαοκτώ ετών και άνω,
β) η επανασύνδεση των εκπαιδευομένων με τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης,
γ) η απόκτηση σύγχρονων γνώσεων, δεξιοτήτων και
στάσεων που θα τους βοηθήσουν στην κοινωνική – οικονομική ένταξη και ανέλιξη,
δ) η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των εκπαιδευομένων και
ε) η συμβολή στην ένταξή τους ή στη βελτίωση της
θέσης τους στον χώρο της εργασίας.

Ευρωπαϊκός θεσμός

Στην κοινωνία του μέλλοντος ο ευρωπαίος πολίτης, μέσω της μάθησης, θα μπορεί να εξασφαλίζει καλύτερη ποιότητα ζωής και να απελευθερώνεται κοινωνικά και προσωπικά. Η οικονομική και κοινωνική πρόοδος εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την επένδυση στο κεφάλαιο της σκέψης και της διανόησης, που αποτελεί τη βάση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας. Αφού λοιπόν η επένδυση στην εκπαίδευση και στην κατάρτιση είναι το κλειδί για την πρόοδο και την ανάπτυξη, η δυνατότητα πρόσβασης στη γνώση πρέπει να προσφέρεται ισομερώς σε όλους.

Ο ευρωπαίος πολίτης στην κοινωνία της μάθησης πρέπει να διευκολύνεται και να ενθαρρύνεται να κατακτά γνώσεις και δεξιότητες που απαιτεί η νέα κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα. Σύμφωνα με τις διακηρύξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όλοι όσοι ζουν στην Ευρώπη θα πρέπει να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις των κοινωνικών και οικονομικών αλλαγών και να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση του μέλλοντος της Ευρώπης.

Ήδη λοιπόν από το 1995, η Λευκή Βίβλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής “Διδασκαλία και μάθηση: προς την κοινωνία της γνώσης” είχε στόχο να προωθήσει το θέμα της κοινωνικής ένταξης των νέων και υπογράμμιζε την ανάγκη εξεύρεσης νέων τρόπων αντιμετώπισης των ανισοτήτων που δημιουργούν η κοινωνία της πληροφορίας, η παγκοσμιοποίηση και η ανάπτυξη ενός πολιτισμού “της επιστήμης και της τεχνολογίας”.

Στο κείμενο διατυπώθηκαν πέντε κύριοι στόχοι:

* Να ενθαρρυνθεί ο ευρωπαίος πολίτης στην κατάκτηση νέων γνώσεων

* Το σχολείο να πλησιάσει περισσότερο και να συνεργαστεί με τον κόσμο των επιχειρήσεων

* Να καταπολεμηθεί ο κοινωνικός αποκλεισμός

* Ο ευρωπαίος πολίτης να χρησιμοποιεί με επάρκεια τρεις γλώσσες που ομιλούνται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

*Η επένδυση στην εκπαίδευση να θεωρείται ισοδύναμη με τις άλλες οικονομικές επενδύσεις

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, και κυρίως της καταπολέμησης του κοινωνικού αποκλεισμού, προτάθηκε από την κ. Cresson, μέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να συμπεριληφθούν τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στα προτεινόμενα προς τα κράτη-μέλη πειραματικά προγράμματα (experimental projects).

Νίκος Νάσιος

Διευθυντής ΣΔΕ Αγρινίου