Υπεύθυνοι Καθηγητές: Καραμητσόπουλος Γεώργιος
Βασικός Σκοπός του γραμματισμού:

Να κατανοούν οι εκπαιδευόμενοι τις συνεχώς αναδυόμενες αλλαγές και εξελίξεις της σύγχρονης πραγματικότητας και να διαθέτουν το κατάλληλο επίπεδο μαθηματικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων ώστε να μπορούν να ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις αυτές.

Να μπορούν οι εκπαιδευόμενοι να διατυπώνουν τις κατάλληλες ερωτήσεις και να παίρνουν τις αποφάσεις εκείνες που θα συμβάλλουν στην επίλυση προβλημάτων για τα οποία αλλού υπάρχει και αλλού δεν υπάρχει προκαθορισμένη πορεία για την λύση τους.

Εκπαιδευτικοί Στόχοι:

  1. Να μπορούν οι εκπαιδευόμενοι να ανταποκρίνονται στις καθημερινές πρακτικές μαθηματικές τους ανάγκες (υπολογισμοί, μετρήσεις, επίλυση προβλημάτων).
  2. Να αναπτύξουν βασικές μαθηματικές ικανότητες επικοινωνίας, αιτιολόγησης και κριτικής σκέψης.
  3. Να αναπτύξουν θετική στάση για τα Μαθηματικά.
  4. Να θεωρούν τα Μαθηματικά μέρος του παγκόσμιου πολιτισμού, να μελετούν την ιστορία τους και να την συνδέουν τα μαθηματικά που γνωρίζουν.
  5. Να χρησιμοποιούν στα μαθηματικά την γλώσσα για να εκφράσουν τις σκέψεις τους, να αναφέρονται σε έννοιες και ειδικούς όρους.
  6. Να μπορούν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν με άλλους σε μαθηματικά θέματα αναπτύσσοντας οργανωμένη αιτιολόγηση, ορθό λόγο, ερωτήσεις, συζήτηση κ.λ.π
  7. Να αποκωδικοποιούν τα δεδομένα και να προσδιορίζουν ένα πρόβλημα, όταν παρουσιάζεται μέσα στα πλαίσια της καθημερινότητας.
  8. Να μπορούν να εργάζονται μόνοι τους σε μαθηματικά θέματα και να μαθαίνουν μέσα από αυτή την διαδικασία καινούργια περιεχόμενα και έννοιες.
  9. Να κατανοούν τις αναπαραστάσεις στοιχείων της επικαιρότητας με τα εργαλεία της στατιστικής (γραφικές παραστάσεις, διαγράμματα, πίνακες) καθώς και να χρησιμοποιούν τα εργαλεία αυτά στα πλαίσια των σχολικών αλλά και των καθημερινών εργασιών.
  10. Να διαβλέπουν τις γενικές αρχές πίσω από τα επιμέρους φαινόμενα, να μεταβαίνουν με άνεση από το ειδικό στο γενικό και αντίστροφα.
  11. Να χρησιμοποιούν τις μαθηματικές γνώσεις και τεχνικές σε διαθεματικές δραστηριότητες.
  12. Να διαμορφώσουν οι εκπαιδευόμενοι μια ενεργητική στάση που θα τους επιτρέψει να ενταχθούν πιο λειτουργικά στο σύγχρονο κόσμο.

Εκπαιδευτικό Υλικό Γραμματισμού:

Σχέδια Μαθήματος – Φύλλα Εργασίας:

 

Γενικό Υλικό: