Υπεύθυνος Καθηγητής:
Στο υλικό για τον γραμματισμό έχει συνεισφέρει ο Ταφίλης Δημήτριος, ο οποίος δίδαξε στο ΣΔΕ Αγρινίου κατά τα προηγούμενα έτη.

Βασικός Σκοπός του Γραμματισμού:

H ευαισθητοποίηση και η διαμόρφωση πολιτών με οικολογική συνείδηση, συνείδηση της βαθύτερης σχέσης που συνδέει τον άνθρωπο με τη φύση αλλά και κοινωνική, οικονομική, πολιτική συνείδηση σχετικά με τη διαχείριση του περιβάλλοντος από τον άνθρωπο.

Η κατανόηση ότι οι αιτίες των περιβαλλοντικών προβλημάτων βρίσκονται στις σχέσεις του ανθρώπου με τη φύση και του ανθρώπου με τον άνθρωπο και η συνειδητοποίηση ότι η λύση των περιβαλλοντικών προβλημάτων θα προέλθει από συμμετοχική συμπεριφορά και συλλογικές δράσεις που θα στοχεύουν στις κοινωνικές και οικονομικές, θεμελιώδεις αιτίες, της υποβάθμισης του περιβάλλοντος.

Η διαμόρφωση πολιτών με ενεργό συμμετοχή στην κοινωνία και με διαφοροποιημένες τις στάσεις και συμπεριφορές ως προς το περιβάλλον και η εκπαίδευσή τους στην συνειδητή ανάληψη των ευθυνών του και τη δράση απέναντι στο περιβάλλον

Εκπαιδευτικοί Στόχοι:

  • Συνειδητοποίηση: Να αναπτύξουν την αίσθηση ότι μπορούν να διαμορφώσουν τις συνθήκες του περιβάλλοντος σε σχέση με τη ζωής τους, να αντιληφθούν τις δομικές και ιδεολογικές δυνάμεις που επηρεάζουν την ποιότητα της ζωή τους, να συνειδητοποιήσουν το περιβάλλον και τα συναφή με αυτό προβλήματα, να ευαισθητοποιηθούν σε αυτά τα ζητήματα στο σύνολο τους και να αναζητήσουν εναλλακτικές διεξόδους.
  • Γνώση: Να αποκτήσουν τη βασική γνώση του περιβάλλοντος και των περιβαλλοντικών εννοιών και προβλημάτων καθώς και ποικιλία εμπειριών μέσα από αυτά και να κατανοήσουν τις πηγές των περιβαλλοντικών πεποιθήσεων και αξιών όπως και τον τρόπο με τον οποίο μεταβιβάζονται οι αξίες και τα συμφέροντα που στηρίζουν.
  • Ικανότητες: Να αποκτήσουν τις απαραίτητες ικανότητες για τον προσδιορισμό, την κατανόηση , την ερμηνεία και την επίλυση περιβαλλοντικών προβλημάτων. Να αναπτύξουν νοητικές ικανότητες όπως κατανόηση, ανάλυση- σύνθεση, αξιολόγηση, συνεργασία, αλλά και αυτοπεποίθηση, αυτονομία, αποφασιστικότητα κλπ.
  • Στάσεις – Συμμετοχή: Να διαμορφώσουν αξίες και να αναπτύξουν ενδιαφέρον για το περιβάλλον καθώς και διάθεση για ενεργό συμμετοχή στη βελτίωση και προστασία του περιβάλλοντος δρώντας δημοκρατικά. Να έχουν την ευκαιρία και τη δυνατότητα ενεργούς συμμετοχής και ανάληψης δράσης σε διάφορα επίπεδα πρόληψης και αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Εκπαιδευτικό Υλικό Γραμματισμού:

  • Πρόγραμμα Σπουδών Περιβαλλοντικού Γραμματισμού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Υπεύθυνος Καθηγητής : Ταφίλης Δημήτρης) Κατεβάστε το αρχείο
  • Μεθοδολογία Διδασκαλίας (Υπεύθυνος Καθηγητής : Ταφίλης Δημήτρης) Κατεβάστε το αρχείο

Υλικό για την Αιτωλοακαρνανία:

  • Το περιβάλλον της Αιτωλοακαρνανίας (Υπεύθυνος Καθηγητής : Ταφίλης Δημήτρης)
  • Εκδρομή στην Αιτωλοακαρνανία (Υπεύθυνος Καθηγητής : Ταφίλης Δημήτρης) Κατεβάστε το αρχείο