Υπεύθυνοι Καθηγητές: Κουρελή Βάσω

Στο υλικό για τον γραμματισμό έχει συνεισφέρει η Κουτσομπίνα Καλλιόπη και η Ελένη Μπρούτα, η οποίες δίδαξαν στο ΣΔΕ Αγρινίου κατά τα προηγούμενα έτη.

Βασικός Σκοπός του Γραμματισμού:

Η βελτίωση του βαθμού της νέας ελληνικής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευόμενοι τόσο στον προφορικό όσο και στο γραπτό λόγο, ώστε να αυξήσουν το επίπεδο του γλωσσικού γραμματισμού που κατέχουν, για να έχουν την ικανότητα όχι μόνο να διαβάζουν και να γράφουν αλλά να αντιμετωπίζουν με άνεση τα προβλήματα που προκύπτουν στην καθημερίνη τους ζωή και σχετίζονται με τον γραπτό λόγο και τα προϊόντα του.

Εκπαιδευτικοί Στόχοι:

  • Να κατανοούν οι εκπαιδευόμενοι τον προφορικό λόγο καθημερινής χρήσης.
  • Να διαβάζουν κριτικά και να κατανοούν κείμενα μικρής έκτασης.
  • Να διαβάζουν με άνεση και να κατανοούν κείμενα μεγαλύτερης έκτασης, που παράγονται από Μ.Μ.Ε.
  • Να παράγουν κείμενα μικρής έκτασης ορθογραφημένα.
  • Να εντοπίζουν βασικά νοήματα κάποιου κειμένου.
  • Να αποδίδουν περιληπτικά μεγάλα κείμενα.
  • Να απολαμβάνουν λογοτεχνικά κείμενα.
  • Να γνωρίσουν βασικά σχήματα της δομής της γλώσσας.
  • Η εμπλοκή των εκπαιδευομένων στη διερεύνηση ενός ευρέος φάσματος απόψεων.
  • Η έμφαση στην πολυπλοκότητα και στην ασάφεια των διαφόρων θεμάτων και ζητημάτων.
  • Η παροχή βοήθειας προς τους εκπαιδευόμενους για την αναγνώριση των παραδοχών που βρίσκονται πίσω από τις συνήθεις απόψεις και συμπεριφορές τους.
  • Η προώθηση της ενεργητικής ακρόασης.
  • Η ανάπτυξη της συναισθηματικής σύνδεσης των εκπαιδευόμενων με κάποιο θέμα.
  • Η επίδειξη ενδιαφέροντος και σεβασμού στις εμπειρίες, στις ιδέες και απόψεις των εκπαιδευόμενων.
  • Η ενθάρρυνση δημοκρατικών συμπεριφορών.
  • Υποστήριξη προς του εκπαιδευόμενους για να μάθουν πως να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους άλλους.
  • Υποστήριξη προς τους εκπαιδευόμενους για να μάθουν να συνεργάζονται και να λειτουργούν ως μέλη μιας αποτελεσματικής ομάδας.
  • Υποστήριξη προς τους εκπαιδευόμενους ώστε να επιδείξουν σταδιακά μεγαλύτερη υπευθυνότητα για την προσωπική τους μάθηση.

Εκπαιδευτικό Υλικό Γραμματισμού:

Παρουσιάσεις Σχεδίων Δράσης – Εργαστηρίων:
Γυναικείες μορφές του τόπου μας (Υπεύθυνοι Καθηγητές : Μπρούτα Ελένη, Μούτσιου Σπυριδούλα)
Θεατρικό Εργαστήρι (Υπεύθυνοι Καθηγητές: Μπρούτα Ελένη, Τραγουλιάς Γεώργιος)

Εκπαιδευτικά Προγράμματα ΚΕΘΙ:
Εργαζόμενη, Σύζυγος, Μητέρα, Μαθήτρια. Δύσκολο αλλά εφικτό (Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μπρούτα Ελένη)

Σχέδια Μαθήματος – Φύλλα Εργασίας:
Διδακτική Ενότητα: Κατηγορίες Ουσιαστικών (Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κουτσομπίνα Καλλιόπη)
Διδακτική Ενότητα: Διδασκαλία της περιγραφής (Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κουτσομπίνα Καλλιόπη)
Διδακτική Ενότητα: Ολυμπιακοί Αγώνες (Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κουτσομπίνα Καλλιόπη)
Διδακτική Ενότητα: Το παιχνίδι είναι ένα μάθημα ζωής (Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μπρούτα Ελένη)