Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Αγρινίου συμμετείχε στο επιμορφωτικό πρόγραμμα «Μαθήματα και κατάρτιση» Erasmus+ΚΑ122 με τίτλο:«4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools» που πραγματοποιήθηκε στη Φλωρεντία, κατά το χρονικό διάστημα από 26 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2024.
Η επιμόρφωση αυτή αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του ΣΔΕ Αγρινίου μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ που έχουν στόχο να αναδείξουν το ΣΔΕ Αγρινίου ως ένα ευρωπαϊκό καινοτόμο σχολείο, ως ένα οργανισμό μάθησης στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και της Δια Βίου Μάθησης.
Στην επιμόρφωση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από έξι χώρες (Ελλάδα, Ισπανία, Γαλλία, Σλοβενία, Κροατία, και Μάλτα) και μεταξύ αυτών από το ΣΔΕ Αγρινίου οι εκπαιδευτικοί Καραμητσόπουλος Γεώργιος και Κατσαντά Ξανθή.
Η εν λόγω επιμόρφωση αφορούσε καινοτόμες διδακτικές μεθοδολογίες για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της συνεργασίας, της δημιουργικής σκέψης, της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευόμενων. Οι τέσσερεις αυτοί πυλώνες έχουν προαναγγελθεί ως βασικές ικανότητες που θα πρέπει να κατακτήσουν οι μαθητές/εκπαιδευόμενοι του 21ου αιώνα.
Η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη αντιπροσωπεύουν αδιαχώριστες στάσεις και ικανότητες για καινοτομία, που θα πρέπει οι εκπαιδευόμενοι να μπορούν να αναπτύξουν ως απαραίτητο προσόν για την μαθησιακή εξέλιξή τους. Παράλληλα η επικοινωνία και η συνεργασία είναι θεμελιώδεις δεξιότητες ζωής τις οποίες οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να αντλήσουν από τις καθημερινές τους εμπειρίες στο σχολείο, με αποτέλεσμα να διαμορφώσουν την ικανότητά τους να ζουν, να συνδέονται και να εργάζονται αρμονικά με τους άλλους στο κοινωνικό τους περιβάλλον.
Ειδικότερα, το περιεχόμενο της επιμόρφωσης περιλάμβανε:
• Μάθημα και συζήτηση σχετικά με τα είδη επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται στο σχολείο, λεκτική, γραπτή, μη λεκτική, ψηφιακή, καλλιτεχνική και μουσική.
• Ασκήσεις για τη δημιουργία και να προώθηση καναλιών επικοινωνίας και ακρόασης μέσω συνεργατικής εργασίας και δραστηριοτήτων κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης της νοημοσύνης.
• Δραστηριότητες σχετικά με τη δημιουργικότητα, τη σημασία της και τρόπους ενθάρρυνσης στην τάξη.
• Μέθοδοι και εργαλεία για την θεμελίωσης της κριτικής σκέψης.
• Προσομοιώσεις καλής επικοινωνίας και ομαδικές δραστηριότητες για τη δημιουργία νέων ιδεών σχετικά με τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη.
• Πρακτικές δραστηριότητες ενσωμάτωσης των 4C στο πρόγραμμα σπουδών με ουσιαστικό τρόπο από τους εκπαιδευτές.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στις ομαδικές δραστηριότητες του προγράμματος εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους, ενώ είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν πολύτιμες εμπειρίες και με τους συναδέλφους των άλλων χωρών. Μέσα από την αλληλεπίδραση ανέδειξαν καινοτόμες μεθόδους και τεχνικές και δημιούργησαν παιδαγωγικό επιστημονικό υλικό που θα μπορέσουν να το αξιοποιήσουν προς όφελος των εκπαιδευόμενων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *